Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nová koncepce dopravy: autobusák ve vnitrobloku?

Píše se datum 7.4.2015, ze sídliště Ládví, rezidenční zóny, se stává autobusové nádraží pro meziměstské linky.

Píše se datum 7.4.2015, ze sídliště Ládví, rezidenční zóny obývané tisíci lidmi a přetnuté již tak vytíženou dopravní komunikací, tangenciálou Prosek-Bohnice (v oblasti Ládví ul. Střelničná), se stává autobusové nádraží pro meziměstské linky ze směru od Neratovic a Mělníka, které jsou obsluhovány zpravidla desítky let starými kouřícími karosami.

Nesmysl, říkáte si? Váš úsudek je správný. Ne však pro "odborníky" na dopravu z řad pánů radních na Praze 8 pana Šaška, na magistrátu HMP pana Dolínka (oba ČSSD) a pana Procházky pověřeného řízením ROPIDu (organizátor pražské integrované dopravy, politická příslušnost neznámá). Pár dní před spuštěním projektu na zavedení meziměstské dopravy do srdce obytné zóny, dne 24.3.2015, se pro obyvatele dotčené lokality uskutečnila parodie na veřejnou debatu, která se nesla spíše ve znamení prezentace již hotové věci. Náměstek z magistrátu pan Dolínek nám vlastně pouze přišel oznámit již rozhodnutou věc o nás bez nás. Jelikož pan náměstek pro dopravu nemá pro dopravu patřičné vzdělání, tento teror na obyvatelích Ládví mu přišel zkreslenými fakty a evidentními lži fanaticky obhajovat pan Procházka za podpory starosty městské části Praha 8, pana Petruse (opět ČSSD, náhoda?).

Pominu-li fakt, že propagace konání veřejné debaty, resp. parodie na ní, byla téměř nulová, ačkoliv radnice disponuje svým vlastním médiem Osmička, facebookem a internetovými stránkami, sešla se na ní takřka stovka lidí. Což je dokladem toho, že i přes tutlání ze strany oficiálních míst je to problém, který místní obyvatele tíží. Nemohu nedodat fakt, že na tomto setkání se v řadách občanů nenašel jeden jediný podporovatel tohoto plicního holocaustu.

K problematice samotné: ROPID myslel a myslel, až z toho vznikl intelektuální výron hodný mentálně zaostalého trpasličího pinče, že všechny meziměstské autobusové linky ze směru od Mělníka a Neratovic budou končit na Ládví. Má se totiž rušit autobusové nádraží při nádraží Holešovice, zřejmě tam má nějaký developer své zájmy, kterým současné vedení magistrátu nedokáže odolat, neboť z něčeho pan náměstek Dolínek tu výměnu kabelů v Blance zaplatit musí. Nicméně rok se sejde s rokem, pan náměstek jednoho krásného dne už náměstkem nebude, ale my tu s těmi smradlavými autobusy budeme žít pořád. A dost možná i stále bez té Blanky.

Na kritické zhodnocení této zhovadilosti není ani dopravního vzdělání třeba (pozn.: autor vystudoval právnickou fakultu MU v Brně). Existuje tu totiž pramálo využívaný terminál v Letňanech. Tato stavba byla uzpůsobena bombastickým představám exprimátora Béma na pořádání olympiády v Praze, dnes je prakticky nevyužívaná, leží v polích (také se jí říká "Syslov") a nikoho by tam tudíž navedení stovek autobusů neobtěžovalo. Naopak: Středočeši dojíždějící za prací získají významný benefit v podobě možnosti jízdy metrem z konečné, což jim cestu do centra města urychlí oproti popojíždění na ucpaných městských silnicích. Obyvatelé Prahy tím rovněž získají benefit v podobě ukončení čoudících autobusů mimo obytné oblasti.

Shora jmenovaní pánové trůnící za stolkem říkali, že ukončení meziměstských linek v Letňanech je jako řešení nevhodné, ovšem neobjasnili proč. Nesouvisle blábolili cosi o dopravní obsluze Březiněvse, ačkoliv ta samozřejmě obsloužená je. Nevím, nakolik uspokojivě, k tomu nechť se vyjádří někdo z tamních, ovšem s ukončením meziměstských linek na sídlišti Ládví to nesouvisí.

Trapná snaha o doložení složitosti řešení vedla zmíněné pány k několika lžím, nebo korektněji řečeno "nepřesnostem". Pan Dolínek tvrdil, že budou nasazeny moderní autobusy splňující emisní normu EURO 6. Na promítané prezentaci však byl uveden údaj EURO 5. Ale to by byla jen technikálie. Podstatnější argument ze strany ROPIDu svědčící o mnohém však zněl, že "varianta Letňany" prodlouží přespolním dobu jízdy do centra do stanice Muzeum až o 35 minut. Podle údajů Dopravního podniku (dpp.cz) však přesně 35 minut postačí na jízdu z konečné na konečnou, tedy z Letňan na Háje. Samozvaní odborníci na veřejnou dopravu zřejmě veřejnou dopravu nevyužívají.

Nakonec ovšem z pánů vypadlo, proč to nejde: protože si to prý obyvatelé Mělnicka a Neratovicka nepřejí a že je to všechno o kompromisu. Mají ta města najaté významné lobbisty? Pochybuji, to spíše dopravci. Ať už je za tím cokoliv, pánové Petrus a Šašek byli zvoleni v loňských komunálních volbách na kandidátce ČSSD na území městské části Praha 8, nikoliv Mělník nebo Neratovice, pan Dolínek na magistrát v "celopražských" volbách. No a potom složili slib zastupitele. Nakolik jej zastávají ve prospěch lidí nechť čtenář laskavě posoudí sám, neboť přínos pro obyvatele dotčené lokality je naprosto nulový, respektive záporný.

 

Lukáš Lexa

 

Zdroje:

dpp.cz
ropid.cz
http://praha8.cz/Autobusovy-terminal-na-Ladvi-nebude.htmlhttp://praha8.cz/file/Lwq1/ROPID-Integrace-Neratovic-a-Melnika-2015.ppthttp://www.naseosmicka.cz/ladvi-se-stovkami-autobusu/

 

Zdroj obrázku: http://www.hybrid.cz/novinky/v-pekingu-budou-auta-na-pridel

Autor: Lukáš Lexa | sobota 28.3.2015 10:00 | karma článku: 13,70 | přečteno: 757x
  • Další články autora

Lukáš Lexa

Bolševik Štětina

Pravda si konečně našla cestu na světlo. Europoslanec Jaromír Štětina se doznal k podpisu vázacího aktu StB. Tvrdí ale, že nespolupracoval. To je blábol typu: „na vojně jsem byl, ale rozkazy neposlouchal.“ Je to tedy Švejk?

2.1.2018 v 5:03 | Karma: 41,48 | Přečteno: 2544x | Diskuse| Politika

Lukáš Lexa

Dobrotrusové nám zase diktují: tentokrát do čeho se smíme oblékat

Poslední dobou je to jeden zákaz a příkaz za druhým. Nejprve kouření, teď zase kožešinové farmy. U obou chápu racionální argumenty, ale je potřeba si uvědomit i jeden další, podstatnější rozměr: diktát ve jménu dobra.

12.6.2017 v 7:55 | Karma: 34,93 | Přečteno: 1463x | Diskuse| Politika

Lukáš Lexa

Střední třído, máš po vyhlídkách na vlastní bydlení!

Česká národní banka zpřísňuje podmínky pro získání hypotéky. Běžný člověk tak na ni nedosáhne. Proč se nemluví o brutálním vrchnostenském zásahu do doposud liberálního způsobu nabytí nemovitosti?

14.4.2017 v 18:00 | Karma: 46,12 | Přečteno: 19083x | Diskuse| Ekonomika

Lukáš Lexa

Pravice a sociální dávky? Jde to i bez trapných experimentů.

Pravicová politika a sociální cítění. Je to protimluv? Není, je jenom třeba realisticky vyhodnotit aktuální situaci v České republice a oprostit se od klišé rádoby odborníků žijících ve svých sociálních bublinách.

1.12.2016 v 18:50 | Karma: 25,41 | Přečteno: 1178x | Diskuse| Politika

Lukáš Lexa

Přeji si zvolení Donalda Trumpa

Občané USA si volí svého nového prezidenta. Na výběr možná mají ze dvou zel, jak se rádo prezentuje. Z pohledu Evropana bych ale bez dlouhého váhání volil Donalda Trumpa. Právě kvůli Evropě.

8.11.2016 v 15:50 | Karma: 37,50 | Přečteno: 1554x | Diskuse| Politika

Lukáš Lexa

Jsme evidováni, protože si něco myslíme

Máme tady nový seznam. Seznam údajných rasistů a xenofobů, který se vznešeně nazývá „Pravda láska – pravda proti lžím a nenávisti“ a je dostupný na pravdalaska.wordpress.com. Myslím, že se Václav Havel v hrobě obrací.

11.8.2016 v 22:30 | Karma: 40,06 | Přečteno: 3179x | Diskuse| Politika

Lukáš Lexa

Život po BREXITu

Nebojme se vystoupení Velké Británie z EU. Eurofederalisté nás jenom straší tragickými scénáři, které se nenaplní.

24.6.2016 v 18:55 | Karma: 26,64 | Přečteno: 860x | Diskuse| Politika

Lukáš Lexa

BREXIT a zpráva o stavu Unie

BREXIT se nám (ano, i nám, nejen „jim“) kvapem blíží, resp. nejprve hlasování o něm. Bylo by tedy dobré se zamyslet nad tím, v co se EU časem proměnila a jak (ne)funguje.

14.6.2016 v 20:57 | Karma: 34,33 | Přečteno: 1276x | Diskuse| Politika

Lukáš Lexa

O poklonkování Číně a vzývání Tibetu, aneb všichni se pomátli

Tak to máme konečně za sebou. Číňan v pondělí přijel, ve středu zase odjel a kontroverze to budí ještě dnes.

1.4.2016 v 19:23 | Karma: 23,32 | Přečteno: 1261x | Diskuse| Politika

Lukáš Lexa

Obhájcům vrahů snad již sklapne tipec

Žaloba na neostalinistického pohrobka Martu Semelovou snad konečně bude mít úspěch. Věřím v to už jenom proto, aby se restaurovala identifikace Čechů s vlastním státem, aby jej nevnímali jako nepřítele, kterého se musejí bát.

27.8.2015 v 0:38 | Karma: 24,52 | Přečteno: 1351x | Diskuse| Ostatní

Lukáš Lexa

Okupace 1968: komunisté účtovali s komunisty

V noci z 20. na 21. srpna 1968 se přes území zdánlivě suverénního státu Československo převalily armády Varšavského paktu, aby z nich na našem území ta sovětská „dočasně“ setrvala po více než 20 let.

21.8.2015 v 19:25 | Karma: 17,94 | Přečteno: 524x | Diskuse| Ostatní

Lukáš Lexa

Zákon o prokazování původu majetku: postižené dítě

Duo Babiš & Zeman dalo vzniknout protiústavnímu paskvilu. Těch, na které zdánlivě míří se nedotkne. A neinformovaný tomu tleská.

19.6.2015 v 16:48 | Karma: 27,86 | Přečteno: 1574x | Diskuse| Politika

Lukáš Lexa

Jak se pro názor přichází o práci. V 21. století.

Za totality, v dobách vlády jedné strany, měli lidé přístup k povolání na základě svého politického přesvědčení. Pomalu ale jistě se tato doba kádrování vrací zpět.

5.4.2015 v 11:30 | Karma: 23,97 | Přečteno: 1500x | Diskuse| Praha a střední Čechy
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2754x
Zajímám se o komunální i centrální politické dění, dění ve společnosti a vlastně jakékoliv dopady na běžný život, které mám potřebu komentovat.

Seznam rubrik