Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63i84l67a41n 65Z82e11m18a27n 1927231320742

2% hypo na 30 rokov nema ani po "obludnom zjednoduseni" 60% preplatenie...

Stacilo to hodit do hypokalkulacky a vyslo by ti, ze je to vyrazne menej, konkretne je to 33%.

0/0
21.4.2017 12:23
Foto

I46v97o 34P30e68t85e30r16k88a 4686405887419

Pane Lexo, váš alarmistický text je velice jednostranný a nepřesný.

1. Ani při 100% hypotéce jste neměl zaručeno, že vám tato pokryje náklady na koupi bytu - těch 100% je odhadní, nikoliv prodejní ceny. Takže stačilo, aby cena byla o něco nadsazena a i při 100% hypotéce jste potřeboval vlastní hotovost.

2. 100% hypotéky způsobovaly nárůst cen nemovitostí - ta se totiž odvíjí mimo jiné od kupní síly obyvatelstva a 100% hypotéka tuto kupní sílu zvyšuje v porovnání s 80%. Čili 100% hypotéky vedly k předražování bytů, a proto je dnes 2+1 v paneláku na okrajovém sídlišti Prahy za tři miliony.

3. Od banky je velmi rozumné chování nedat hypotéku na 100% ceny. V Irsku se v době nedávné krize začalo propouštět a zároveň klesly ceny nemovitostí o třetinu. Takže lidé, kteří přišli o práci a nemohli splácet hypotéku přišli o byt a zároveň prodej nemovitosti nepokryl dluh vůči bance. Tedy lidé přišli o bydlení a ještě bance zůstali dlužit peníze.

+8/0
20.4.2017 15:52

B75ě91l50a 77H84o64r90á83k72o17v33á 1868862759950

Na tomto blogu je vidět jak to má spoustu karmovačů popletené.

Ceny nemovitostí jsou vyšponované právě pro bezbřehé půjčování!! Bublina splaskne a spousta léta platících dlužníků zjistí, že nevlastněj vůbec nic, páč vše jde na úroky a ten kousek splacené nemovitosti padne za propad skutečné prodejní ceny. Budou rádi když nebudou dlužit i po prodeji.

Když nejsem schopen ušetřit ani kousek, jak chci řádně splácet? Výpadek příjmu může nastat ze dne na den!!

+8/0
20.4.2017 15:18

J50a61k63u16b 64S10e94k14e34r91a 6376760976435

Tak byt 2+1 v paneláku v Praze nikdo nikoho nenutí kupovat. Pokud chce někdo být zaměstnán v Praze, tak by měl počítat s tím, že mu vyšší příjem spapá ono bydlení. Život je otázkou priorit..

+3/0
20.4.2017 12:39

R73a26d36e52k 34H16a19m66p48l 3186581411891

No, s těmi procenty Vám to moc nejde (2 % p.a. po 30 let = 60 %, to snad nee, zkuste si to skutečně spočítat :-))

Dále, pokud někdo potřebuje 100% hypotéku, není skutečně střední třída, těch 20 % by si prostě střední třída měla být schopna našetřit. A to říkám i při vědomí toho, že v Praze je to docela dost peněz. Na druhou stranu jsou zde vyšší příjmy a kromě nákladů na bydlení podobné náklady na živobytí, jako kdekoliv jinde. Prostě střední třída v Praze bude vypadat trochu jinak, než střední třída jinde. A navíc v Praze žije "jen" cca 10 % lidí v ČR a nikde není psáno, že prostě všichni budou bydlet v Praze.

+3/0
19.4.2017 17:49

K72a90r11e42l 81S19t33r65ž36a14n34o33v40s79k86ý 1268855575

Na druhou stranu, třeba v Německu je naprosto normální, že lidi bydlí v nájmu, vlastní byt má horních sto tisíc. A taky tam není normální, aby se dům rozprodával po jednotlivých bytech a pak se lidi scházeli na schůze, jestli natřít oprýskané zábradlí a do krve se hádali, jakou to bude barvou.

+6/0
19.4.2017 16:25

J87a91n 49Ř98e89z95n44í62č68e86k 3821231553570

V Německu je taky naprosto normální, že důchodce zaplatí nájem a zbyde mu na normální život. U nás je normální, že zaplatí pražský nájem a umře hlady.

0/0
20.4.2017 21:30

P20a32v22e33l 58K55u66b73i76š46t22a 7126284932350

Ano, v Německu důchodce zaplatí nájem a zbude mu na normální život. Jenže nesmí bydlet v Berlíně, Mnichově nebo jiném větším městě. Tam na tom bude podobně jako ten z Prahy :-P

0/0
21.4.2017 16:17

L31u50d62ě59k 69C48h49r73á10s14t97e28k 5494464822236

Článek sice zní na první pohled logicky, nicméně autor se vůbec netrefil do příčiny problémů. Banky totiž nemůžou nést rizika za příliš levné a snadno dostupné úvěry, protože za lidi využívající nezdravě dostupné úvěry, je potom v krachujících bankách platí všichni ostatní. Navíc příliš dostupné úvěry na vlastní bydlení totálně křiví trh s nemovitostmi. Opravdu ceny už historických paneláků na hraně životnosti dosahují nesmyslných výšek a jen díky příliš snadné úvěrovatelnosti jsou lidé ochotni za ně platit ty nesmyslné ceny. Takže to co se teď děje, je pouze rozumný návrat do bezpečného prostoru, který v dohledné době snad i přemrštěné ceny nemovitostí alespoň stabilizuje, když ne sníží.

A příčina nedostupnosti bydlení pro běžné rodiny? Jednoduše v brutálně podhodnocené ceně práce. Dnes skutečně běžná rodina s ditětem nemá šanci našetřit žádné významnější úspory, což je ostuda současné i všech předchozích vlád, které daňovými pobídkami lákaly nadnárodní firmy, hledající pouze laciné montovny a nic víc. Je opravdu hrozné, že rodina s dítětem, kde oba rodiče pracují na plný úvazek, není schopná i přes minimalizaci výdajů každý měsíc smysluplnou částku odložit, aniž by tedy neskončili u chleba a vody a mohli dítěti občas něco dopřát. Celý ten nářek nad zhoršením dostupnosti hypoték, je naprostý omyl. Správným cílem nadávek by mělo být snižování daňového zatížení práce, podpora českých firem a živnostníků na úkor zahraničních motnoven atd.

+12/0
19.4.2017 10:55
Foto

M57a76r10t29i57n 73H92a37v11l30í27k 9729625779925

a kolik je problémových hypoték, prosím?

0/0
19.4.2017 14:08

K26a68r43e64l 41S60t94r86ž83a69n58o22v28s59k36ý 1268365925

Vzhledem k nízkým úrokům musí na jednu nesplácenou být padesát splácených, aby byla banka na nule.

0/0
19.4.2017 16:21

L32u63d35ě27k 73C77h56r56á35s58t49e30k 5764204312216

Nechci strašit, ale bude to jejich dost velká část rozdaná za posledních pár let ve výši 100% ceny nemovitosti a s ultra nízkými úroky. Ty jdou totiž teď nahoru a jak jim skončí fixace, tak budou valit bulvy, jaké najednou budou muset platit splátky...

+3/0
19.4.2017 18:12

R81a59d16e81k 50H62o61d88a26ň 9596987611743

U otázky "kolik je problémových hypoték" musíte brát v potaz, že podstatná není ani tak odpověď nyní, jako odpověď 3 roky po začátku další krize. Tam totiž přijde okamžik kdy úroky poskočí třeba na dvojnásobek, cena nemovitosti potenciálně spadne, a spousta těch co to jedou teď na doraz se začne "sypat", protože přijdou o práci.

+3/0
20.4.2017 10:20

J76a74n 13Ř90e78z39n24í67č97e93k 3651181833340

Tesat do kamene. R^

0/0
20.4.2017 21:32

P46e46t62r 92N47o89v17á77k 1755201549528

V USA to před rokem 2008 taky fungovalo "bez problémů"... :-)

+5/0
19.4.2017 10:03

A69n12t45o11n24í77n 94K81o57u82n46o39v97s80k17ý 9528820658508

Co je vyhlídka na vlastní bydlení?

Pokud si pořídím bydlení na hypotéku, tak stejně to bydlení patří spíš té bance nebo finanční instituci, která mi poskytla hypotéku, než mně.

+1/0
18.4.2017 23:09

B72ě66l37a 24H51o62r65á61k70o67v97á 1988922459360

Bingo!! Ale vysvětlujte to mladejm...

0/0
20.4.2017 15:22

J69a22n 32D96r79t86i23n12a 4762636103327

Podivný argument o 3mega bytě v Praze. Copak všichni musí bydlet v Praze? Třeba Vsetínsko, mnoho pracovních příležitostí pro absolventy technických VŠ. Ceny rozumných bytů v rozmezí 1 - 1.8 mega, pro manželskou dvojici která měla alespoň stavební spoření nulový problém. Já jsem stavěl dům, měl jsem v té době už tři děti a manželku na mateřské, hypotéku jsem dostal na 40% ceny domu. Jsem řadový vývojář. Všichni mí kolegové v mé věkové kategorii dnes mají vlastní dům, většina mladších kolegů (manželky na mateřské) si domy staví. Já už jsem hypotéku dávno splatil (a to jsem ji měl na 13.5%). Vůbec nechápu o čem to pan bloger píše.

+3/0
18.4.2017 21:57

J94a66n 82Ř63e94z20n68í80č84e41k 3861921473570

Ať se nám to líbí nebo ne, Praha je v té naší minizemičce jediná metropole. A asi jediné město, kde se nemusíte bát, že budete nezaměstnaný. Nějakou práci tu seženete vždycky, úplně vždycky, což se o zbytku republiky říct nedá.

+1/0
20.4.2017 21:34

J26o33s24e59f 83Š53o93l70t20e94s 8304858840633

Vy to možná nevidíte, ale dostupnost hypoték není ani nárok, ani právo. Že byly teď hypotéky levné? No ano, byly, protože situace na evropském trhu a zásahy centrálních bank způsobily, že peníze jsou levné. Nicméně ty samé zásahy teď začínají nést ovoce a způsobovat inflaci, která se podle mého názoru vymkne z kloubů. A někteří lidé možná nakonec spláčou nad výdělkem, protože si slavně půjčili 100% hypotéku na 3,5 milionu s hraničními příjmy, postavili si za to dům, který dříve stál sotva 2 miliony a za 5 let jim 2% úrok zvednou na 7% a oni zbankrotují a o dům přijdou.

+3/0
18.4.2017 20:22

M59i64c60h60a51l 40Š69t94a86j13n13r87t 4334631502377

Tak osobně bych řekl, že vaší dceři je úplně šumák, jestli má nějaký exotičtější enzymový deficit, nebo klasickou variantu. Problém je to pro ni stejný v obou případech.

Jenže post, na který jsem reagoval se vaší dcery netýkal. Byl o vzestupu nesnášenlivosti lepku. A to je skutečně převážně autoimunitní problém, může to souviset s rozmachem alergií, astmatu a jiných věcí, je to dost zajímavé.

+1/0
18.4.2017 17:19

M35i38c58h32a70l 88Š86t26a78j56n38r33t 4554871432197

Do háje, zatoulaný post

+1/0
18.4.2017 17:21

P35e15t31r 30V80o35ž50e17n86í30l45e21k 1568940295

větší nedostupnost hypoték zlevní reality - čím dostupnějí hypotéky tím dražší pořízení bydlení..

+2/0
18.4.2017 11:41

M40a30r81t68i90n 36R62o91s70o76l 4430803942121

Jde o prevenci krachu bank a fondů, což by zas odskákali důchodci spořící na stáří, ale ty to stejně nezachrání, protože zbankrotují státy, jejichž dluhopisy tvoří většinu portfólií fondů a už to nikdy neusplácí ani to neplánují. Navíc ani 100% hypotéka nepokryla celou pořizovací cenu bytu, protože odhadci, speciálně nasmlouvaní bankou ceny výrazně podceňují, aby se kryli. Takže nemovitost za odhadní cenu nekoupíte ani omylem, a když se jí aspoň trochu přiblížíte, tak jedině za hotové.

+1/0
18.4.2017 10:28

M46i48c97h68a92l 62Š28t42a29j56n98r86t 4514441492527

Vzhledem k tomu že hrozí riziko přehřátí trhu přílivem peněz z příliš dostupných hypoték, je takový krok rozumným opatřením.

+12/0
17.4.2017 22:48
Foto

M74i69l83o36š 96L13a72c28i52n81a 9719236606534

Poptávka dělá nabídku a nabídka dělá cenu. To je základní ekonomická poučka. Potom se nemůžeme divit, že panelák z doby socialismu stojí dnes miliony ale jeho skutečná cena je podstatně o cca 50% nižší. Ceny nemovitostí jsou nafouknuté a toto riziko poklesu ceny nechtějí banky nést.

Střední vrstva u nás prakticky vymizela. Do střední vrstvy by patřily střední manažment, lékaři, úředníci, učitelé a střední podnikatelé ale tito všichni jsou finančně ohodnoceni podprůměrně

+8/0
17.4.2017 9:14

R46a53d55e14k 50H81o46d51a62ň 9416117961113

Pokud dotyčný potřebuje 100 % hypotéku, není střední třída. A realisticky, právě možnost vzít si 100 % hypotéku znamená růst poptávky tam, kde být nemá - jen zvyšuje ceny nemovitostí (všem), a nafukuje realitní bublinu.

Ono to v první recesi může taky velmi nepěkně prasknout, a pak bude trh plný lidí kteří si vzali hypotéku, přišli o práci, a nyní nejsou schopni splácet hypo na byt na který si vzali hypo na 3 miliony, jenže už ho nedokáží prodat za více než 2,5. Realisticky: lidi prostě nemají "nárok" na vlastní bydlení.

+20/0
17.4.2017 1:12

K35a69r13e83l 27S51t27r11ž73a96n68o14v43s75k79ý 1268215895

To máte těžký. Ve 25 letech dostudujete vysokou školu, pár let sbíráte zkušenosti, ve třiceti se oženíte, máte děti. Jenže na bydlení jste si nestihl našetřit a teď to nejde. Takže se čeká, až půjde i manželka do práce a začnete spořit ve třiatřiceti. Ve čtyřiceti byste mohl mít částku na to, abyste dostal hypotéku.

+1/0
19.4.2017 16:25

J15a81n 75Ř20e55z41n46í93č67e15k 3331161513340

Problém je v absurdně nízké mzdové hladině v ČR.

0/0
20.4.2017 21:36

J10i11ř47í 58L49i97b54e70r 6428510710552

Ano, přehled o příjmech a výdajích jsem si už dávno udělal a stále ho aktualizuji. Jsem rád, pokud v daném měsíci nejdu "do mínusu" (není jich mnoho). Jednou ročně se to dorovná do lehkého plusu celoročními odměnami (na ty ale nemám nárok - můžou být, ale taky být nemusí) a návratem nemalé pěticiferné částky z přeplatku daně z příjmu, kterou bezúročně půjčuji nenažranému státu v průběhu roku. Děti nemají tablety ani značkové oblečení, na mobil si syn musel našetřit sám a trvalo mu to, o to více si ho váží. Za posledních mnoho let se nestalo, že bychom vyhodili byť jen kousek jídla. Oblečení se kupuje v sekáči, na nové auto jsem nikdy neměl. Kolegové, kteří pracují na stejné pracovní pozici v zahraničí mají podstatně vyšší životní úroveň (myšleno celé jejich rodiny). Pořád si myslím, že práce je v ČR zatraceně podhodnocena, zatímco sociální dávky (vzhledem k příjmům z práce) nerozumně vysoké. O nějaké existenci "střední třídy" se tady moc nedá mluvit. Na soukromé podnikání nemám lokty a žaludek, druhotná platební neschopnost by mne zahubila. Ve státě bez okamžité vymahatelnosti práva nemá slušný člověk šanci podnikat. Odejít není kam, nikde na vás nečekají "s otevřenou náručí". Nestěžuji si, jen konstatuji... :-/

+8/−1
16.4.2017 20:18
Foto

V86á10c17l16a66v 35C51h50u95c25h35m25a 6245701468336

Když chcete spořit, nejde jen o to udělat si přehled o příjmech a výdajích, ale o to umět rozlišit výdaje zbytné a nezbytné. Umět si ty zbytné odříct a to je právě věc, se kterou má spousta lidí problém. Nemohu soudit vaše finanční hospodaření, protože je neznám, ale níže píšete, že na stravu pro 4 člennou rodinu vydáte 15000. To je celkem vysoká částka a tady třeba já vidím možnost minimálně 30% úspory.

Já si nemyslím, že je práce v ČR podhodnocena, ale že každý dostává za svou práci přesně takovou odměnu za jakou je ochoten danou práci vykonávat. To je trh. Tu ochotu pracovat za hubičku samozřejmě silně ovlivňuje křivení trhu všelijakými socanskými nesmysly tvářícími se jako ochrana pracovníků, které ale ve svém důsledku znamenají přesný opak. Přílišná regulace pracovního trhu způsobuje, že zaměstnavatelé hledají cestu jak si restrikce a zvýšené náklady vykompenzovat a zaměstnancům zase brání říct zaměstnavateli sbohem a začít si makat na vlastním písečku.

Já si o sobě myslím, i přes řadu nectností, že jsem slušný člověk a podnikání je pro mně cesta, jak být také svobodný. A zdaleka to není jen o financích. ;-)

+1/0
17.4.2017 10:30

J83i21ř77í 67L54i43b14e41r 6388300760222

Ano, druhý odstavec bych klidně podepsal. Co se týče stravy - upřesním že obě děti mají bezlepkovou dietu. Kilo bezlepkové mouky - za 100,- Kč, 300 g bezlepkového chleba - taky takřka za 100,- Kč, a tak bych mohl pokračovat. Zaplaťpánbu žena umí bezlepkově vařit. Na restaurace se díváme pouze zvenčí.

0/0
17.4.2017 15:49
Foto

V45á43c48l33a47v 98C54h46u85c61h48m96a 6645101388836

Rozumím, v nákladech na stravu se vám promítají zdravotní problémy. To jsme ale zase úplně někde jinde než o čem původně diskuse byla.

Neberte si prosím osobně, co teď napíšu. Na náklady na zdraví si stěžuje poměrně velké množství lidí. Za svůj život jsem poznal nemálo lidí, kteří do sebe cpou všelicos (údajně) kvůli zdraví a často si tím škodí ještě víc. Ale jen málokdo se zamýšlí nad tím, nakolik své zdraví ovlivňuje on sám. Můj zdravotní stav byl takový, že jsem mohl jako spousta jiných lidí být velmi závislý na drahých lécích. Lékaři mě tenkrát strašili i smrtí. Nechtěl jsem řešit následky a začal jsem se ptát po příčinách. Výsledkem je, že víc než 15 let neužívám vůbec žádné léky, nemusím držet žádné diety, když občas poslouchám své vrstevníky tak si připadám velmi zdravý. Mé návštěvy u obvodního lékaře byly tak zřídkavé, že jsem dokonce zmizel z databáze pacientů VZP, ač ode mně každý rok vyberou nemálo peněz na pojištění. Vím, že jsou výjimky, kdy pacient za své problémy nemůže, ale jsou to výjimky, které mi jako argument přijdou úplně stejné jako když já budu tvrdit, že bydlení nemůže být pro nikoho problém, protože každý může bydlet jako já v maringotce za pár korun. Jenže lidi neradi slyší, že za své i zdravotní problémy si většinou mohou buď přímo sami nebo se na nich podepsali rodiče, byť třeba i nevědomky ovlivňováni státní propagandou.

0/0
17.4.2017 20:44

J75i31ř44í 77L61i30b86e31r 6738140100532

To už by bylo na osobní dopisování, od hypoték k bezlepkové dietě je dost daleko. Jen v "kostce" - proč chybí (nebo začne posléze chybět) v lidském těle enzym, co rozkládá lepek (který u postižených kromě jiného blokuje předávání živin ze střev do organizmu), na to zatím vědci neodpověděli. Šlechtěním obilí kvůli vyššímu výnosu došlo k mnohonásobnému zvýšení podílu lepku v něm, to je objektivní fakt. A to, že neustále přibývá lidí, pro které je lepek jedem, je fakt druhý. V Asii je v obilovinách podstatně méně lepku, a o tom, že by tam řešili bezlepkovou dietu, nemám žádné zprávy.

0/0
17.4.2017 21:03

M95i75c77h45a58l 39Š15t61a76j11n76r24t 4264101472317

Hmm, jen že to s chyběním nějakých enzymů nemá nic společného, protože je to autoimunita, kterou ten lepek, kdoví proč, spouští.

+1/0
17.4.2017 23:14

J72i80ř13í 54L14i30b64e16r 6858970600242

Nad vaším poznatkem by moje dcera jistě zajásala. Punkce a objektivní rozbor výsledků sdělily něco úplně jiného...

0/0
18.4.2017 0:15

M56i27c59h43a97l 10Š49t20a83j12n47r34t 4944751162737

Tak osobně bych řekl, že vaší dceři je úplně šumák, jestli má nějaký exotičtější enzymový deficit, nebo klasickou variantu. Problém je to pro ni stejný v obou případech.

Jenže post, na který jsem reagoval se vaší dcery netýkal. Byl o vzestupu nesnášenlivosti lepku. A to je skutečně převážně autoimunitní problém, může to souviset s rozmachem alergií, astmatu a jiných věcí, je to dost zajímavé.

+1/0
18.4.2017 17:22

J53i29ř60í 61L82i64b58e92r 6118550480752

Aha, v tom případě s Vámi souhlasím. Dodal bych ještě, že je otázka, jak se lidské tělo chová na nepřirozenou vysokou úroveň lepku v potravinách a na chemizaci potravin celkem. Ale - nejsme už daleko od hypoték? :-(

0/0
18.4.2017 17:55

M20i70c59h60a78l 89Š15t59a51j43n26r25t 4594361472697

Když on lepek je na tom to dobré :-) Je to v různé chemii ale taky prý paradoxně v přílišné čistotě... Nic, od hypoték fakt daleko.

0/0
19.4.2017 20:14
Foto

V42á77c58l37a23v 89C61h65u47c97h41m91a 6675661418516

Zkuste si na netu najít zkušenosti lidí, kteří ze svého jídelníčku mouku vyřadili. Mouka a cukr podle mnoha vědců může za podstatnou část chorob, které trápí tzv. civilizovanou společnost.

+1/0
18.4.2017 10:26

J61i73ř98í 22L51i86b55e15r 6708560320192

S tím jedině souhlasím a obé vynechávám, jak to jen jde.

0/0
18.4.2017 17:57
Foto

J12a44n11a 55M26a87j59o33v96á 4205622306183

Vy jste prostě ve vlastním životě tak nějak...mimochodem. Přiznávám, že tohle je pro mne naprosto nepochopitelné stejně jako dostávat se pravidelně ekonomicky do mínusu.

Ale je pravda, že jsem ještě vychovaná v duchu hesla "Roztahuj se tak, aby ti stačila tvoje peřina."

+1/0
17.4.2017 12:02

J92i23ř79í 57L22i90b84e11r 6748630840372

To máte relativně jednoduché - základní plat malý, ze kterého nepoplatíte měsíčně vše, co musíte. Jednou za tři měsíce provize z prodeje (podle toho, jak se firmě daří) a jednou ročně odměny. To vše obvykle dorovná bilanci tak, aby se člověk dostal do černých čísel. Díky skákavým příjmům necháváte i nemalou částku bezúročně půjčenou státu na přeplatku daně z příjmu. Ne, že by se mi takové hospodaření líbilo - ale v oboru, kde pracuji, je to běžný způsob odměňování. Že to na klidu nepřidá - no, nepřidá.

0/0
17.4.2017 15:43
Foto

J35a28n55a 31M52a65j66o67v51á 4635122956843

No tak běžte pracovat jinam, jestliže živíte děti, pak jste mladý člověk. To je dneska snad normální, že lidé mění práci podle své momentální životní situace, já to považuji za výhodu.

0/0
17.4.2017 15:49

J74i79ř16í 18L53i50b21e77r 6138570730752

Pracuji v dost specifickém oboru a u konkurence bych to měl "z deště pod okap". Děkuji, že mne v mých třiapadesáti letech nazýváte mladým ;-D

0/0
17.4.2017 15:54
Foto

J56a57n64a 46M17a37j80o25v28á 4905692146113

No tak ale v tomhle věku snad už rozumně bydlíte, ne?

Píšete o dětech, o potížích s bydlením...ty máte jako člověk o 5 let starší než já???

A práci změnit dneska fakt problém není. Jestli Vás málo platí, tak prostě nebuďte v nešikovném oboru, do důchodu je daleko.

0/0
18.4.2017 9:33

J53a54n 95R62i66c39h20t82e72r 5472212783925

Řeči jako "jděte v třiapadesáti pracovat jinam" jsou prostě řeči... řekněme člověka mimo realitu.

Navíc začínat v novém oboru sice jde v každém věku, jediný problém je, že zaměstnavatelé už o nováčka v oboru v tomto věku nemají zájem.

0/0
18.4.2017 11:17
Foto

J30a23n73a 58M31a69j80o54v94á 4185112316443

Nejsem mimo realitu, právě jsem nastoupila do jiné práce, ty úvahy o tom, že to nejde jsou spíš z ranku "nedovedu si to představit". V 53 letech je to do důchodu 12 let. To ještě za nějakou práci na sobě stojí.

Pokud ne, tak je to taky pochopitelné, člověk už má nějakou rutinu a zvyky. Ale pak zas není na co si stěžovat. Život je prostě takový a dokud máme zdravé ruce a myslící hlavu, je to na nás.

0/0
18.4.2017 14:26

V35i30l79é66m 83B19a12r16á98k 4956257259466

Ještě něco Průměrná délka hypotéky v Česku je 25 let, průměrná délka trvání manželství 13 roků.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=497223

+4/0
16.4.2017 18:29

V28i62l92é83m 20B53a67r24á16k 4676517689686

Všichni ale ve vlastním bydlet nemohou, není to žádné zaručené (nárokové) právo, jak se jeví při pohledu na dnešní deformovaný hypotéční trh. Banky v současnosti poskytují hypotéky i klientům, kteří po zvýšení úroků nebudou schopni splácet. Vytváří se hypoteční bublina (hodně chytráků má představu, že další byt na hypotéku se bude sám splácet z nájmu a v důsledku rostoucích cen nemovitostí na tom v budoucnu ještě vydělá – ono to není tak jednoduché, strasti pronajímatele jsou popsány zde), která dříve nebo později vyústí v krizi a možná i v další zachraňování bank daňovými poplatníky.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=497223

0/0
16.4.2017 18:27



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.